بررسی مهم ترین دلایل وجود خون در ادرار

بررسی مهم ترین دلایل وجود خون در ادرار گرداوری شد

وجود خون در ادرار به یکی از مهم ترین مشکلات مربوط به سیستم ادراری نیز مرتبط خواهد بود. زیرا این علامت نشان از چند بیماری مهم دیگر دارد که تنها با یک شرح حال ساده از کنار آن نمی توان گذشت. باید دقت داشته باشید که وجود خون در ادرار هم می تواند به دلیل مصرف نوع خاصی از مواد غذایی باشد هم می تواند به علت یک بیماری داخلی رخ دهد. به همین دلیل پزشکان خون در ادرار و مشاهده رگه های خونی در ادرار را یک اورژانس پزشکی می دانند.

اگر امروز چغندر مصرف نموده اید و پس از آن ادرار شما به رنگ قرمز رنگ دیده می شود نگران نباشید. این موضوع بخصوص در فصل زمستان و شیوع بیماری های مختلف نظیر سرماخوردگی بیشتر رخ می دهد. زیرا با شیوع این بیماری ها میزان مصرف چغندر هم نسبت به سایر فصول افزایش می یابد. پس از مصرف چغندر شما با یک تغییر آنزیمی مواجه خواهید که در نهایت به رنگ قرمز موجود در ادرار شما ختم خواهد شد. این حالت با مصرف نکردن چغندر از بین می رود.

اما زمانی فرا می رسد که شما هیچ ماده ی غذایی جدیدی را مصرف ننموده اید اما با رگه های خونی در ادرار خود مواجه هستید. این وضعیت به چند دلیل اتفاق می افتد. در ابتدا باید به کلیه ها اشاره شود. کلیه ها و به صورت کلی سیستم ادراری در صورت وجود درد و ناراحتی یا وجود انواع عفونت ها و سنگ ها با این حالت به شما هشدار می دهند. علاوه بر آن یکی از علل مهم بروز خون در ادرار در مردان به دلیل بیماری هایی نظیر بزرگ شدن پروستات می باشد. در بدترین شرایط موجود وجود تومورهای مختلف در مجاری ادراری نیز می تواند علتی بر وجود خون در ادرار باشد.

برای تعیین کردن علت اصلی این حالت نیاز است تا آزمایش های دقیق تری انجام شود. این آزمایش ها به بررسی ادرار شما در چند روز متوالی خواهند پرداخت. معمولا ادرار 24 ساعته یکی از مهم ترین تست ها برای تشخیص بیماری های مربوط به کلیه و افتراق آنها با سایر علل می باشند. در برخی از موارد ممکن است پزشک درخواست تست های تصویربرداری دقیق تری برای بررسی کلیه ها و همچنین مثانه و سایر نواحی سیستم ادراری نیاز داشته باشد که انجام آنها ضروری خواهد بود.