علت انجام عمل کورتاژ

علت انجام عمل کورتاژ گرداوری شد

کورتاژ یک نوع عمل تشخیصی می باشد که به دلیل عدم وجود شرایط مناسب برای رشد جنین و یا مرگ جنین در داخل رخم مادر ، سایر بیماری های مربوط به زنان و . . . انجام می شود. در طی عمل کورتاژ لایه های رحمی تراش داده می شود که البته نحوه این تلاش برای جلوگیری از آسیب به رحم بسیار اهمیت دارد و باید توسط یک فرد متخصص نیز انجام پذیرد. افزایش آگاهی در زمینه ی این عمل بسیار مهم ارزشمند است ، با ما همراه باشید تا پاسخ برخی از سؤالات خود را در این زمینه بیابید.

معمولا بازگشت به فعالیت های روزهای سلامتی چس از عمل کورتاژ نیاز به یک فاصله ی زمانی دو روزه دارد ، زیرا کورتاژ می تواند با درد و نارحتی در رحم همراه باشد و به دلیل بازسازی رحم این دردها با فعالیت تشدید خواهند یافت. عمل کورتاژ نیازمند بیهوشی می باشد زیرا عمل بسیار مهم و دردناک می باشد که از تحمل فرد خارج خواهد بود. معمولا بیهوشی در این عمل از نوع جنرال می باشد .

در صورتی که کورتاژ توسط یک فرد مجرب انجام نپذیرد معمولا با درد و عوارضی همراه خواهد بود که زا جمله آنها می توان به وجود تب ناشی از عفونت در رحم ، خونریزی های بیش از اندازه ، وجود ترشحات بد بو از واژن ، بی حالی و . . . اشاره نمود که نشان دهنده ی وجود و انتقال عوامل باکتریایی به فضای داخلی رحم و بهداشتی نبودن عمل انجام شده می باشد. چه بسا در گذشته بسیاری از خانم ها جان خود را بر سر همین عمل کورتاژ از دست می دادند. بنابراین مراجعه در روزهای تعیین شده توسط پزشک و همچنین مصرف داروهای آنتی بیوتیکی و مسکن بسیار مهم است.

معمولا عمل سقط جنین مرده در ابتدا باید توسط خود فرد و با استفاده از داروها انجام شود ، این نوع خروج بسیار ایمن تر از اعمال جراحی می باشد. پس از خروج جنین که همانند یک زایمان طبیعی انجام می شود ، عمل کورتاژ برای خارج کردن باقی مانده جفت و . . . الزامی است ، زیرا در صورت ماندگاری جفت احتمال عفونت وجود دارد. عمل شما حدودا یک ربع خواهد بود و درد پس از آن همانند یک عمل زایمان بزرگ نیست زیرا به زودی توانایی خود را به دست خواهید آورد. اما برخی از موارد علت کورتاژ در فرد به دلیل وجود یک بیماری در رحم می باشد و برای بررسی دقیق تر بافت داخل رحم از عمل کورتاژ نیز استفاده می شود.