از آسیب به معده پیشگیری کنید!!!

از آسیب به معده پیشگیری کنید!!!

معده عضوی بسیار آسیب پذیر است که معمولا پس از سنین جوانی این آسیب ها به صورت آشکاری خود را نشان می دهد و حتی رد برخی از موارد به دوران میانسالی نیز خواهد رسید. معده منشأ بسیاری از دردها می باشد که در رابطه با آن باید بسیار احتیا کنید. مراقبت از معده شاید برای شما چندان اهمیت نداشته باشد اما در حقیقت کاری بسیار مهم می باشد و شاید اولین گام برای داشتن سلامتی در آینده محسوب شود. در ادامه به کارهایی اشاره خواهیم کرد که به شدت آسیب به معده را همراه خواهد داشت.

برای مصرف غذای خود در صورتی که دوست دارید تا معده ای سالم داشته باشید می توانید از مصرف غذاهای پر از ادویه اجتناب نمایید. غذاهایی که در داخل خود ادویه به میزان زیادی داشته باشند بخصوص فلفل می توانند اختلال در عملکرد معده را پدید آورند و در نتیجه سوزش معده و درد در این ناحیه را تشدید نمایند.

عادت های نادرست تغذیه ای خود را توجه داشته باشید و سعی کنید که از آنها دوری کنید. یکی از عادت های نادرست استفاده از غذاهایی است که در داخل خود از مواد افزودنی فراوانی بهره برده اند ، این غذاها همانند سوسیس و کالباس می باشند. همچنین در صورتی که شما به میزان بیش از حد از انواع شکلات در رژیم روزانه خود نیز استفاده نمایید این عامل می تواند منجربه آسیب به معده ی شما شود.

در مصرف قهوه افراط نکنید. قهوه کافئین بسیار زیادی در خود دارد و می تواند اسید معده ی شما را بیش از اندازه بالا ببرید. افراد زیادی وجود دارند که صبح ها برای از بین بردن خواب خود به قهوه گرایش پیدا می کنند و پس از مدتی به گونه ای به این نوشیدنی اعتیاد پیدا می کنند که جدایی از آن امکان پذیر نیست. علاوه بر قهوه استفاده از چای پررنگ و همچنین استفاده از نوشابه های گازدار با همین تأثیر همراه خواهد بود.

غذاهای ناسالم را کنار بگذارید. مصرف بیش از اندازه ی غذاهای کبابی که تنها کربن از آنها باقی مانده است برای معده ی شما به شدت مضر خواهد بود. همچنین در مصرف هر نوع ماده مقوی زیاده روی نکنید ، زیرا همان ماده ی مقوی به ماده ای مضر تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال لبنیات بسیار مفید هستند اما باید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت نمایید. استرس را از خود دور کنید ، زیرا استرس زیاد می تواند ترشح اسید معده را در شما افزایش دهد و در نتیجه با افزایش ترشح اسید معده حالتی التهابی به معده دهد و آسیب را شدیدتر نماید.