رفع خشکی لب در فصول سرد سال

رفع خشکی لب در فصول سرد سال گرداوری شد

هوای سرد و خشک زمستان، می‌تواند با تاثیر بدی روی لب‌هایتان همراه باشد. معمولا یکی از این تأثیرات خشک شدن بیش از اندازه ی لب ها می باشد. در برخی از موارد این خشکی تا حدی تشدید خواهد یافت که می تواند به خونریزی لب نیز منجربه شود. بنابراین محافظت از لب ها در برابر سردی هوای زمستان یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در رابطه با آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه کارهایی در این زمینه آشنا نماییم.

یکی از راه های مهم برای حفظ رطوبت لب های استفاده از مرطوب کننده یا مواد حاوری مرطوب کننده نیز می باشد. شما می توانید در طول روز از رژ لب استفاده نمایید. بخصوص زمانی که از حمام بیرون می آیید و همچنین در طول شب این کار را انجام دهید. خشکی لب ها در این مواقع بیشتر خواهند شد ، زیرا هیچ ماده ی مرطوب کننده ای همانند بزاق هم به آنها برخورد نمی کند در نتیجه بسیار خشک می شوند. اما استفاده از رژ لب می تواند تا حدودی مشکل شما را برطرف نماید.

برخی از موارد خشک بودن لب های به نوع ماده ی آرایشی مورد استفاده نیز مربوط خواهد بود. بنابراین در زمان خرید یک وسیله ی آرایشی حتما از تاریخ انقضاء و باکیفیت آن اطمینان حاصل نمایید و از هر رژ لبی استفاده نکنید. رژ لب ها در شکل و انواع مختلفی وجود دارند که بهترین آنها قابل خرید در داروخانه ها می باشند. در صورت بروز هر گونه حساسیت نسبت به رژ لب از مصرف آن خودداری نمایید.

وجود بیماری های تب دارد نظیر آنفلوانزا می تواند دلیلی بر خشکی لب های شما باشد. در این موارد تب بالا موجب از دست دادن آب از بدن می شود ، در نتیجه بهتر است تا از جایگزین های مناسبی برای رفع این کم آبی استفاده نمایید. مرطوب نگه داشتن لب ها با یک پارچه نرم حاوری کمی آب و همچنین استفاده از سرم های خانگی تا حدودی می تواند به این کم آبی نیز پایان بدهد.

در زمستان همیشه از مرطوب کننده های هوای منزل نیز بهره ببرید.  نیازی به استفاده از دستگاه های بخور نیست بلکه شما می توانید حتی با یک دیگ حاوی آب نیز به مرطوب کردن فضای خانه ی خود بپردازید. به چنین ترتیبی رطوبت همیشگی در خانه ی شما حفظ خواهد شد  و دیگر با لب هایی خشک و آزاردهنده از خواب بیدار نخواهید شد.